21 Haziran 2007 Perşembe

AMA

Etrafımdaki hemen herkes bebeğimizi soruyor,henüz yok mu diye? Ben de yok diyorum. Ama o herkes şunu da biliyor ki ben evlendi isem bunun bir sebebi de çocuğumun olmasını çok istememdi.Duygusal olaraktan yani.
Eşim de “benim hayatım anne olacak” diye diye dolaşıyor etrafımda... Onun da baba olmayı istediği belli.
AMA
Biz evlenirken bir ev aldık ve daha 8 yıl sürecek taksitli borcumuz var bu evden dolayı Sonraaaa , eşim 6 ay önce işten çıkarıldı eski işi özelleştiğinden ( bu arada özelleştirme mağduru başkaları da varsa beni anlayacaklardır ) ve tam da dün yeni bir işe yerleşti ama yarısı kadar veriyor devlet şimdi .
Ev taksitimiz tamamen benim maaşa bağımlı olarak ödenmekte(!)
Ben işimden doğum için izin alınca ; o dönemde maaşımı tam alamayacağım ,burda bazı şike durumları var , devlete başka söylerler bize başka .
Yani ben maaşımı tam alırken ve bebek yokken ; terazi anca dengede duruyor
Fakat bir süre eksik maaş alacak oluşum; üstüne bir de bebekle beraber masrafların artması durumu eklenince denge acaip bozuluyor.
Bebek kendi kısmetiyle gelir mi demeliyim?
Bu kadar hesap kitap yapmam Allah ı gücendirir mi ?
Ama bile bile de lades yapılır mı ?
Olay sadece bütçedeki dengesizlik değil , biz ikimiz de bu duruma alışkın olmadığımızdan çok gerginiz , dengesiz davranıyoruz , kavga ediyoruz bazen; bazen de içimiz içimizi yiyor susuyoruz . Bebeğin böyle huzursuz bir eve gelmesi doğru mu ?
Bi de ben bu kadar düşünüyorum ama dur bakalım o bizi istiyor mu ?
Çok çabuk karar vermek zorunda değilim ama karar vermek zorundayım, şimdiden düşünmeye kafa yormaya başlayayım ki hazır olabildiğim kadar hazır olayım duruma.

Yurtta bir arkadaşım vardı ; biz dört kişi kalırdık odada ikimiz mühendislik öğrencisiydik , diğer ikisi de idari bilimlerde okuyordu. İşte bu arkadaşım da idariden olanlardan olup “siz mühendisler derste hesap yapıyorsunuz diye buraya gelip yine hesaplara devam ediyorsunuz : şu adam çarpı bu lafı böl benim yaşım gibi abuk subuk faktörlerle aşık olma hesabı yapıyorsunuz” derdi. Haklıydı , belki tesadüf ama iki mühendislik öğrencisi olan bizler ,diğer iki arkadaşımıza göre çok farklıydık karşı cinsle ilişkilerimiz konusunda ,belki bunun aldığımız derslerle bağlantısı yoktu ikimizin de kişiliği buydu ama tesadüf işte; o yoruma sebebiyet de vermiştik .Benim evlilik kararım da öyle kolay olmadı işte belki bu nedenle.Müsabakaya çıkmadan önce konsantrasyon sağlamak için bir süre kampa çekilip yalnız kalan sporcular gibiyim.O canııımm işimden ayrılıp tam 5 ay boş boş bu konuyu ,evliliği düşündüm.Şayet evlenmeye karar verirsem zaten işimden ayrılıp eşimin yaşadığı bu şehre taşınacaktım. Evlenmeye karar vermezsem de eski işime ve Ankaradaki yalnız yaşantıma devam edemezdim çünkü evlenmesek de biliyordum ki birbirimizi seviyoruz. Bu durumda evlilik karşıtı alacağım karara çok üzülecektim ve bu üzüntünün altından tek başıma kalkamazdım. İşte o zaman da annemin yanına döner ,bir iş bulur böylece bu üzüntüyü daha kolay atlatırım dedim. Düşünme sürecinde de iş bulabilirdim ama aramadım. Bu konu benim için daha önemli dedim.Sekiz sene çalıştım da ne oldu ? Mutlu muyum ? Hayır. Peki bi sekiz ay çalışmasam ne kaybederim? Hiç. Çünkü ne kadar çalışsam aldığım para hep ancak geçindiriyor cinsinden , e annemin evinde otursam da geçinip gidiyoruz işte bi kaç ay moladan ne çıkar dedim. Neyse biraz lükse kaçtım o noktada kabul . Ama şimdi hayat akıp gidecek bense yine düşünüyor olacağım bu sefer başka bir karar için : bebek ?

3 yorum:

FECFAC dedi ki...

-memuryetten sağlık olayında rahatsınız zaten walla rızkıyla geliyo kaç tane gördüm ben.Allah yardım ediyo hakkettennnn
-bizde oydu buydu diye erteledik şimdide olmuyo işte çalış çabala boş:)
-hem birbirinizi daha az yersiniz
-ertelemeyin yaaa şahane bişi özenip olmaması felaket.
-tabi paşa gönlünüz bilir ve her şeyin hayırlısı olsun çok şeyettirdim içim giderde bu konuya.
kusura bakma.
hoşçakal

Butejoy dedi ki...

eet öle ha deyıncede olmayabılır ve çok geç de kalabılırsınız....
rızkıylamı gelir bilmiyorum öyle derler..., eer eşin işe girerse hemen yapmakta fayda var...şu koşullarda bide maddi sorunlar büyürse evliliğiniz bununlada zedelenebılır...önce eşin iş bulsun sora hemwen çocuk....daha iyi bir iş bulcaan bi yere tasınmanız konusuna eşin nası bakıo..hani ankarada iyi bi iş olabılırdı demiştin ya....o açıdan soruyorum....

sessiz balik dedi ki...

eşim buralardan ayrılmaya hiç niyetli değil , evlenmeden önce olduğu kadar şimdi de kesin kararlı ,biz artık buradayız , o belli . Buradayız , çok şükür benim de onun da işimiz var ve evet şimdi işte bebeğe karar verme zamanı.Şimdi ertele ertele sonra da olmasın bebeğin ,oturur kalırsın diyorum kendime. Çünkü içimde bir his var acaip bi şekilde bu olaya kitlendim.Bir his diyor ki ;bebeğin öyle ha deyince olmayacak biraz NAZLI olacak ??