15 Haziran 2007 Cuma

köşe başı

Ortaokul ve lise yılları benim için sadece okuldan ibaretti,çok sosyal bir ortam vardı diyemem,yani ne bir spor aktivitesi ne bir kültürel faaliyet yaşamadan bitirdim bu okulları.Hani okul takımında voleybol oynamak ,ya da bilgi yarışmasına katılmak imkanları vardı da ben mi kullanmadım? Yoktu.İlaveten arkadaşlık ilişkilerimiz de zayıftı.Ben zaten özel hayatımda iki kardeşim ve neredeyse aynı evde yaşar gibi birlikte olduğumuz 3 kuzenimle gayet mutluydum ; onların arkadaşlıklarına çok ihtiyaç da hissetmemiştim.Ama şimdi bakıyorum ki hayatımın bazı köşe başlarını da nedense o yıllarda tanıdığım kişilere vermişim.İşte onların içinde bir Şafak bey var ki onun tuttuğu köşeyi kimse kapamaz.Bugünü kendisine ayırmama özel sebep daha dün bloguma yazdıklarımdan bihaber ( çünkü blogumdan habersiz ve öyle de kalacak) beni arayıp sanki içine doğmuşçacısna Tafa hakkında yeni yorumlar yapmasıdır.Şafak da aynı Tafa ve İlkin gibi ortaokul arkadaşım.hem okuldayken hem de ondan sonraki 9 sene boyunca benim için kendisi bir boşkümeydi.Ama bir gün işyerimde rastlaşınca o beni ben de onu tanımakta zorlansam da başardık. 3A sınıfı günlerindeki mahcubiyeti çoktan biyerlerde bırakmıştık ve o dakka kurduk muhabbeti. Ben mutlu mutlu beni evden akşamları çıkaracak bir arkadaşı bulmanın hafifliği ile gülümserken o bana “ben sana ortaokulda aşıktım ,seni görünce şimdi yine depreşti” demesin mi.Aman dur dedim ; ben zaten o günlerde daha yeni İlkin ve Tafa yaralarını anca sarmışım ki hemen Şafağı da bu durumdan haberdar ettim.O da benim hüzünlü hallerimin nedenini bilmiş oldu ,sorup duruyordu.Mazisi eskiye dayanan yeni bir maceraya giremem ama kabul edersen ortaokulda yaşanmayan o arkadaşlığı yaşayabiliriz dedim Sağolsun o da bana yenilenmem ve geçmişi unutmam için yardım etmeyi görev bildi ve hala da eder. Ama bana karşı hissettiklerini kendi içinde yaşatmaktan da vazgeçmedi. Bunu görüyordum ; onun adına üzülüyordum ama uzak kaldıkça içinde bişeyler büyütüp üzüleceğinden endişe ettiğimden yakınında olup beni yaşamasını ve aşık olacağı bir durumun olmadığını anlamasını istedim. Biliyordum zaten; o da Tafa gibi benim ortaokul günlerimdeki kişiliğimi koruduğumu sanıyordu ve başladığı anda büyü bozulacaktı.Çünkü ben değişmiştim.Bikere çok konuşuyordum. Patavatsızlık derecesinde de dağınık ve dikkatsizdim.(çok afedersiniz kızkardeşim bana abla osurur gibi konuşma derdi ) Kırıcı oluyordum. Kaba bir duruş edinmiştim.Hani hanım hanımcık denemiyecek biriydim.Ama ortaokulda öyle mi ya prenses mişim , Şafak adımı öyle koymuşmuş. Derken biz o rastlaşmayı takip eden kocaaa üç yılı bu tavşan kaç tazı tut örneği gibi geçirmişiz. O benden her anlamda vazgeçmemiş.Aşk , o yoksa arkadaşlık demiş.Yeri gelmiş şiirler yazıp yollamış yeri gelince beni maça götürecek kıvamı tutturmuş.Ben de yalnızıdm hala. Bari olsun dedim.Zaten hayatımın içinde bu adam , bari o da mutlu olsun , bakarsın ben yanılırım büyü bozulmaz ve mutluluğumuz daim olur dedim ama demez olaydım .Baştan beri bildiğim şey başıma geldi. Eskisinden daha az onunla görüşüyor , ondan daha az şiirler alıyor ve daha az “gözlerime bakıldığını” farkediyordum. Bir beş ay kadar devam etti ama uzatmadım. Bir akşam , ona bitmesini istediğimi söyledim. Hiçbişey anlamadan baktı. Hala da anlamadı ya zaten o ayrı bir mevzu.Ona neden bitirmek istediğimi şu şekilde açıklamıştım “samimiyet yok ,içtenlik yok , biz kavga bile etmedik” dedim.Burda bahsettiğim ilişkiyi yaşarken gerçekçi olmadığımızdı.Benim içinde olduğum ilişkide kavga da vardır sonrasında barışıp gülüşmek de.Çünkü benim karakterim böyle ; herşeyi yoğun yaşarım yaşamıyorsam da çekip giderim.Mesela annemin daha beyinin ismini bilmediği kişilerle ayda bir gün yapmak huyu komiğime gider.Ben o kadar yüzeysel olamıyorum derim.Ve Şafak derin bir arkadaşlığı verdiyse de bana aşkı yüzeysel geldi bana.Neyse kırıldı kızdı üzüldü ise de bunu çabuk atlattı. Yüzyüze görüşmediysek de internette mailleştik ve ben pılımı pırtımı toplayıp bir gün içinde Ankaraya gitmeye karar verince dayanamayıp görüştük.Konuştukça farkettim ki beni anlamış.Hatta o yaptıklarından ders bile almış ve yeni kız arkadaşı ile ilişkisine bunu yansıtmış.Neticede 7.7.7 tarihinde evlenecek.Mutlu olsun.Bana dün telefonda Tafa sendeki o yarayı açmasaymış bu düğün bizim düğünümüz olurdu dedi.Güldüm koca bir kahkaha atıp şakaya vurdum : olmazdı çünkü biz kavga bile etmedik dedim, eski cümlemin tekrarı olarak .Gerçekten de kimse bize engel olmadığına göre demek ki herşeyde bi hayır vardır demek gerekiyor bence ,ona da hayırlı olsun ,bana da.Herkes kendi yoluna.Ben şimdi kocamla dibine kadar kavga edip sonra barışmak için kendimi yırtmakla meşgulüm.İlaveten zaten 7.7.7 tarihinde de erkek kardeşim evlenecek

5 yorum:

Butejoy dedi ki...

evliliğine ailenın yorumu ne oldu?
sen nasıl hissediyorsun?
aşk sadece yetıyor mu evlilikte mutlu olmaya?
şimdi olsa evlenir miydin?
eski sosyal hayatını özlüyor musun?
ya da eskı arkadaslarınla görüşmek içini acıtıyor mu?
ailen ne tepki göstermişti evliliğine?
kendime pay çıkarıtyorumda senın hayatındakı örneklerden:))
konuşabılseydım annatırdım bende sana kesişen noktalarımızı...

FECFAC dedi ki...

hafıza süpppeeeerr walla.Güzel yani böleee baktım kaldım okurken yani o kadar ayrıntıyı nasıl da hatırlıyorsun...Bravo:)

sessiz balik dedi ki...

BUTEJOY CANIMCIĞIM BI MAİL ATIŞALIM BAKALIM NOLUR DEVAMI ?
ozlemer_den@hotmail.com

FECFAC ,SANA SERTAB ERENER ŞARKISI İLE BAŞLIYAN BİR YORUM YAZDIM ,OKUDUN MU?
AYRICA EVET HAFIZAM BİRAZ İYİDİR AMA BİR DE BEN SÜREKLİ ESKİYİ DÜŞÜNÜRÜM ,HEP HESAPLAR KİTAPLAR YAPARIM O GÜNLERE GİDİP BELKİ DE BU YÜZDEN AN BE AN HERŞEY AKLIMDADIR...BU KADAR GEREKSİZ DETAYLARI AKLIMDA TUTTUKÇA ARTIK DAHA ÇOK HATA YAPAR OLDUM,DİKKATİM DAĞILIYOR,BİR KİTABI OKURKEN VEYA BİR FİLMİ İZLERKEN KENDİMİ BAŞKA YERDE BULUVERİYORUM.

Butejoy dedi ki...

mail attım sesiz balık..yorumunu geç farkettım...adres verdiğini görmedim dolayısıyla..babasız çocukluğun sebebi,babam ben 5 yaşaındayken yurt dışında öğretmenlik sınavlarını kazandı.ve 6 yıl almanya'da kaldı...zordu...sadece o kadarını hatırlıyorum...çok zor... sonradan onunla ilişkimizi toparlamak çok zor oldu..

Butejoy dedi ki...

detaylar sanırım en çok acıtanlar onlar....siz yinede incelikli davranın diyor sertab...
artık beni asla yaralayamaz hayat eğer istemezsem...mi? bilmiyorum