7 Eylül 2007 Cuma

o ne tatlı şey

Bu haftasonu annem geldi ;ama çok kalmadı sadece haftasonu için gelmişti. Annem gelirken börek ve sarma getirmiş ; bir de kek. O kadar lezzetliydi ki hepsi.Zaten annemle beraber küçük umut ve annesi de gelmişti , kalabalık olunca da çabucakk bitti.Bizim evde eşim ve ben varolan yemekleri hiç bitiremediğimizden bana sıkıntı oluyorda.
Küçük umutun annesi Hale benim ilk işimden mesai arkadaşım. İşe başladığım ilk gün bana fanta ısmarlamıştı hiç unutmam. Bugün itibariyle dokuz yıl bitmiş. Birlikte mesaimiz üç yıl sürdü sonra ben o işten ayrıldım ama görüşmeye devam ettik tabii ki. Tanıştığımız günlerde yeni evlenmişti ve ben eşiyle de tavla ve rakı muhabbeti yaptığımdan ( Hale bunların ikisini de yapmaz ) o da memnun kalırdı misafirliğimden ve beni evlerinde çok ağırladılar.
Hale; annesini çok küçükken bir trafik kazasında kaybetmiş ;babası da kimi nedenlerle Halenin teyzesi ile evlenmiş. Ama o küçük olmasına rağmen annesini çok iyi hatırlıyor ve teyzesine pek de alışamamış. Yıllar sonra anne olma sırası kendine geldiğinde ise feci sancılar çekti . Duygusaldı daha da duygusal oldu. Bu arada ben onun bebeğine doğmadan ismiyle hitap ediyordum; umut diye. Kendileri başka bir ismi uygun gördü iseler de ; ben o kadar çok ısrarcıydım ki umut konusunda ; ikisini birden koydular. Babası da evlenmeden önce bu konuyu eşine anlat da sizin çocuğunuz olunca isim aramasın, sıra bizde çünkü diyordu.
Umut altı aylık olana kadar annesi işe gitmedi ; izni vardı. Fakat işe gitme günü yaklaştıkça zor soru ile karşılaştı, oğlunu kime ve nasıl emanet edecek.İşten ayrılırım diye düşünüyordu ama işi gayet iyiydi ve o seviyordu. Annem baksın umuta diyiverdim , benim anneme sormadan bunu söyle hakkım yoktu ama anneme de bir yoldaş lazımdı ben ankaraya taşınmıştım ve kızkardeşim muhtemelen ankarada üniversiteye başlayacaktı birkaç ay içinde. Anneme sorduk ; deneyelim dedi sorun çıkmazsa devam ederiz sorun yaşarsam da o zaman bir çare bulunur bugünün yerine .Annemin endişesi de sağlığı müsaade etmezse diyeydi. Babamın vefatından sonra yüksek tansiyon baş göstermişti çünkü.
Annem mi umuta baktı umut mu anneme bilmiyorum şimdi ; kadın gençleşti enerjikleşti hatta iyileşti. Birbirlerini öyle seviyorlar ki ; şimdi umutun anaokulu dönemi geldiği için ayrılacaklar diye pek hüzünlüler ama biliyoruz ki onları ayırmak pek de mümkün olmayacak

1 yorum:

Mücevher Kutusu dedi ki...

Umut can yoldaşı olmuş annene ne güzel. Çocuk olan evde gam sıkıntı olamaz zaten fırsat bırakmaz şekerler :)