25 Eylül 2007 Salı

sözcükler etkiler; biz zihnimizden ne giriyorsa oyuz

Bu gönderiyi yazıp da yollamak çok zor oldu tam üç kez silindi nasıl başardın demeyin açlık başıma vuruor.Butejoyum güzel bir sobe yapmış kitap diye ,ama öyle her kitap olmıycak hemen yanında ne varsa onun 187.sayfasının başındaki cümle yazılacak.
Biz cumartesi zaten herzaman çalışıyoruz yani senede 52 güncük ediyor yirmi yıl çalışsam 3 yılı cumartesilerden oluşacak . ama emekli olmaya gelince herkesle aynı . hani ülkemdeki adeletsizliğe bir bakış da buradan atıyım.parası pulu zaten eşit olmuyor ve herkes aynı şartlarda çalışmıyor da ama bu basit bir matematik hesabı ile çözülen şeyde bari eşit olsak diyor konuyu kitaba getiriyorum . Pazar günü de çalışıldı , ama aslında çalışılmadı çünkü canımız istemedi ve kitabımız bulundu şirketteki kitaplıktan .hemen okumaya geçildi .o gün bu gündür kitap masamda .biter mi okunur mu bilmiyorum ama şu an hemen yanımda bu var ve ismi “olumlu sözcükler etkili sonuçlar ” yazarı hal urban.
187 .sayfa başını aynen aktarıyorum :
< Aynı sınıfın öğrencilerinden biri silahlı saldırıya karışan Dylan adlı öğrenci için şunları söylemiş “ Hiç sevilmeyen biri olduğunu düşünüyordu.Aslında kötü biri değildi o.Sadece yapayalnızdı” >

Kitabın içeriği “tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır” manasında. Kısaca yeni bir şey yok , bildiğimiz konuları bir başka dille anlatmış. 187. sayfaya gelindiğinde Amerikada okullardaki silahlı şiddet olayları irdeleniyormuş ama ben daha oraya gelmemiştim butejoy sorunca yazdım.

Ben özet yapamayan biriydim ,hani ödevler verilirdi ya özet yapılsın diye ,uzun uzun yazardım ve ödevi teslim edince öğretmenim “kitabı aynen yazmışsın” derdi.

O özetlerden biri Fareler ve İnsanlar kitabı olmuştu , iyyy hiç sevemedim o kitabı . Ama bir de "İki Şehrin Hikayesi" vardı ,kitaptan hiç bir satır hatırlamasam da içime iyi şeyler doğuyor ismi anılınca.

Aklımda kalmıyor benim napıyım. O nedenle kitap hakkında aktaracaklarım bundan ibaret.

Ramazan bayramı çok kısa tatil yok neredeyse ,oysa sonbahar ılıklığı peşinde koşacak kuru yaprakları çıtırdatacak biraz nefes alacaktık.Kısmet değilmiş.

Jose Mourinho gitti ya artık benim maç izleme sebebim de kalmadı gibi bi şey. En iyisi kocacım maç izlerken biraz yeni kitaplar okumak.

Keşke bookxcrossing gibi bişey olsa ,ben severim kitap alışverişini ama burada birtek tanıdığım yok ,belki eski arkadaşlarımdan birkaçı ile kargolaşabiliriz.

Öğrenciliğin en sevdiğim yanıydı bu alışverişler , ama ben aldı mı verenlerdenim. Mesela şimdi kimde hangi kitabım var ,hatırlamıyorum bile . Ama baba yadigarı nazım hikmet'ten seçmeler kitabım kimdeyse geri verse çok sevinirim.

6 yorum:

Mücevher Kutusu dedi ki...

Eski iş deneyimlerimden biliyorum ki Cumartesi çalışmak pek fena birşey insan doğru düzgün dinlenemiyor. Bu konuda şanslıyım 3 yıldır çalışmıyorum ama C. çalışacak kih kih bu arada yaşasın sevgilim çalışıyor artık.

Özetler konusunda çok iyiydim, Bayramlar uzun olmasın sıkılıyorum :p Jose beyi sayende tanıdım hoş bir arkadaş.

Kitaplarımı yıpratmadan okuyanlar dışında kimseyle paylaşamam.

Mücevher Kutusu dedi ki...

Ve sen de benim gibi birilerini sobelemeyi unutmuşsun.

'Annem'in kalemi... dedi ki...

Aynen, özetler konusunda felaketimdir:) Birine en basit bir olayı anlatırken bile, o sırada geçmekte olan kadının kırmızı kolyesine kadar anlatma gereği duyarım:)
Kitap vermem! Çünkü geri geldiği hiç olmadı.:( 'Kitabını ödünç vereceğine ona yenisini armağan et,' tavsiyesini bir büyüğümden aldığımdan beri, hediye olarak yeni bir taneyi almayı daha uygun buluyorum.
Ha bir de, en sevdiklerimden biridir sonbaharda kurumuş yaprak yığılarını çıtırdatmak.;)

'Annem'in kalemi... dedi ki...

Aynen, özetler konusunda felaketimdir:) Birine en basit bir olayı anlatırken bile, o sırada geçmekte olan kadının kırmızı kolyesine kadar anlatma gereği duyarım:)
Kitap vermem! Çünkü geri geldiği hiç olmadı.:( 'Kitabını ödünç vereceğine ona yenisini armağan et,' tavsiyesini bir büyüğümden aldığımdan beri, hediye olarak yeni bir taneyi almayı daha uygun buluyorum.
Ha bir de, en sevdiklerimden biridir sonbaharda kurumuş yaprak yığılarını çıtırdatmak.;)

'Annem'in kalemi... dedi ki...

Özür, nasıl iki kere yayınlandı bu yorum bilemiyorum:)

sessiz balik dedi ki...

kitap hediye etmek ve almak , hertürlü hediyeleşmeden daha özel ve öncelikli benim için de. ama ödünç kitap alışverişi de yakın ve özel arkadaşlar arasında bir köprü bence.herkesle yapılmayacağı kanaatindeyim.ama bizim giden ve gelmeyen kitaplarımızın kaynağı annemdir.biz yokken verir . kimde olduğu belli değil?