31 Ekim 2007 Çarşamba

tören sevmem

pazartesi akşamı işten çıktığım gibi kolumdan tutup bir düğüne götürdüler beni , eşim ve annesi . düğüne katılan bikaç yüz kişi içinde sadece bir avuç genç oynuyor , göbek atıyor ben de dahil geri kalanımız bakıyoruz.sıkılıyoruz.tabaktakilerden de memnun değilim , bayat herşey. üstelik ısınmıyor salon üşümüşüm.bitmesini beklemeden kalktık sayemde.
sevmiyorum ben seremonileri . kendimi anti-seremonist ilan ettim. kendi düğünüm için bile çok savaş verdim ben,bir nikah neyimize yetmiyor ,evlenmek değil mi maksat.
sadece düğün değil ,yanlış anlamayın genel olarak günlük hayatın içindeki her türlü yapmacık törene de karşıyım.
mezuniyetler , doğum günleri , anne baba sevgililer için düzmece günlerdeki kutlamalar
ve devlet erkanı ve askeri erken için türban krizi bile yaratacak kadar önemli görülen o bayram resepsiyonları
içimizde yaşıyamıyor muyuz mutlulukları ,saygıları,sevgileri vesaireleri de millet görsün diye yapmacık tavırlar takınıp bir törende dışa vuruyoruz
tabii ben de yaptım ,ama mecbur kaldıklarımı
hiçbir mezuniyet baloma gitmedim ,o paraya tatile çıktım
kız isteme, sözlenme ,nişan töreni ,kına gecesi yapmadım , lüzumsuz gerginlikler yaşamadık.
kendi isteğimle doğumgünü partisi yapmadım ( sürprizlerden sorumlu tutulamam değil mi )
sevgililer gününü kutlamadım , ama sevgilime çok farklı zamanlarda hoş sürpizler yaptım
kendi annemin anneler gününü kutlamadım ,ona her canım istediğinde hediyemi zaten aldım ,her telefon konuşmamda "seni seviyorum anne" diyebildim
bu liste uzar gider
niye böyleyim bilmiyorum
mesela bu törenlerde özel fotoğraflar çekilir ya ben onları da sevmem
genel olarak çok fazla fotoğraf taraftarı da değilimdir
mesela düğün cd si diye bişey yok bizde
ya da gelin damat stüdyo albümümüz yok
ilk tatilimize ait bir kare de yok
ama eksik miyim
yooo :)

4 yorum:

'Annem'in kalemi... dedi ki...

Çok hoşsun Özlem'ciğim, çok!:)))

Mücevher Kutusu dedi ki...

Pazar günü bitip bilmeyen temizlik ve mutfak olayları esnasında ne gerek var diyerek dolaştım ortalıkta.

İş yerine geldiğimde Efe'nin alkışlarının, kahkahalarının videosunu üç kez izledim. Ben değişiyorum belki zamanla sende isteyeceksin bunu.

Yapmacık eğlenceleri bende sevmiyorum düğün beni de geriyor ama gelinlikle fasıl arkadaşlarla halay çok cazip görünüyor.)

archisugar dedi ki...

Ben seviyorum kutlamalari. Fotograf ve video cekme aliskanligi da annemden bize gecti. :-)))

Ama senin yazdiklarin da cok hosuma gitti...

sessiz balik dedi ki...

evet ; kulağa hoş geliyor bazı şeyler değil mi , fotoğraf sevmeyen biri mesela ...
değiştiresim gelmiyor hiç bu tarzımı aysuncum , ben bu halime alıştım artık ,oysa benim dedem 1930 lu yıllarda meslek olarak fotoğrafçılık yapmış hem de anadolunun bir kasabasında... amcam da onu izlemiş , bizim ailede çookk eski bir alışkanlık fortoğraf ama bende ters etki yaptı köşe bucak kacıyorum kameradan.