14 Aralık 2007 Cuma

butejoy sobelemiş konu karanlık

bazı günler uyanmak zevkli iken bazı günler olmaz ? neden... ben güneşi seviyorum , eğer o sabah güneş parıldayıp aydınlatmamışsa ortalığı işte o sabah uyanmak zevkli olmuyor . karanlık demiş Butejoy ; ne düşündürür sana , ben karanlığı düşününce aklıma hep güneş geliyor .Karanlık üstünde durduğum bir kavram değil o yüzden bana bir çağrığım yapmıyo. Yani benim için çok da bi özelliği yok. Ama tersi öyle mi ya ... Aydınlık . Söylerken bile içim açılıyor. Hayalimdeki tüm sahneler güneşli bir havada geçiyor . En sevdiğim anıları toplasam onlara bir de güneş eşlik ediyor. Karanlığın tek özelliği , uyuma fırsatıdır . Bizim okulda gecelerce ders çalışırlardı ,bir ben yapamadım onu Çok çalışmak lazımsa erken kalkardım ,ama asla gece onikiden sonra uyanık olmadım. Yani oldumsa da sayısı iki elin parmağını geçmez.
Korkmaz mıyım hiç ? Korkarımdır belki . Rahat olmadığım kesin , gündüz olduğum kadar. Ama dedim ya üstünde durmadım şimdiye kadar , Sevinç sordu diye bi iki satır yazdım .

Bir de gözümün önüne bir sahne geldi , küçükken yaz tatilinde gittiğimiz memleketimizde... akşamları babam kuzenlerimi ,kardeşlerimi toplar bizi uzun yürüyüşlere götürürdü , geç saatte . fırıncı sabah için ekmek yapardı , kokusu duyulurdu evden çıktık mı . ekmek alırdık sıcacık hamur hamur onu yerdik. sonra şehrin dışına doğru vardığımızda yıldızlara bakardık uzun uzun, şehir ışıklarının etkisi sönmüş ortalık gerçekten karanlık iken samanyolunda kaç yıldız var sayacak kadar net görünürdü yıldızlar.babam anlatırdı yıldızları , cezveyi benzetilen b.ayı takım yıldızı mıydı hatırlayamadım .sonra kutup yıldızını bulurduk. ama her seferinde yeniden yıldız bulma seansları yapılırdı ve bndan hiç sıkılmazdık. ben ortaokuldaydım o zamanlar , ben liseye başlayınca yaz tatiline gitmez olduk oraya.kuzenler de evlendi felan kimse kalmadı. ama yürüyüşlerin tadı hala damağımızda , kuzenlerim ile oturduk mu o günleri yad ederiz.şifre gibi.
kutup yıldızı dedik mi anlarız .

6 yorum:

Geveze Kalem dedi ki...

Biz de bir arkadaşımla her dolunayda birbirimizi hatırlama sözü vermiştik. Ben sözümü hâlâ tutuyorum.;-)

Emre dedi ki...

Yıldızlara bakmayı ve hayal kurmayı çok seviyorum, ama geceleri o kadar çok ışık varki ortalıkta yıldızlr bile doğru düzgün seçilmiyor bakınca, ama en büyük hayalim karanlık bir gecede yere uzanıp yıldızlara bakarak uyumaktır. Görüşmek üzere iyi bayramlar şimdiden.

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Canım bayramınız mutlu olsun! İyi tatiller! Öptüm:)

Butejoy dedi ki...

yeni postun zamni geldi de geciyor bile ablacim ya...ozledim...

Geveze Kalem dedi ki...

Özlem'ciğim, valla endişelenmeye başladım, yazsan bir şeyler diyorum.

emre dedi ki...

Valla ne yalan diyim bende merak ettim seni.