10 Aralık 2007 Pazartesi

eski bir dosta hitaben

çalıştığım şirket diğer ülkelere olduğu gibi yunanistana da ihracat yapıyordu , ağırlığı çok fazla olmamakla beraber . bu azlığın kaynağı politik sebepler değildi ; yanlış anlaşılmasın ; sadece ürettiğimiz ürüne talep avrupada pek yoktu , az gelişmiş ülkelerde alıcı bulmak daha kolaydı.
karayolu ile sevkiyat yapılıyordu ve yunanistana girişte gümrük işlemlerinin organizasyonu da bize aitti. nakliyecimiz aracılığı ile bir gümrükçü bulduk : bay yorgo.yetmişinin üstünde olduğu söylendi bana ; bu sebeple email ile haberleşemeyecektik sadece telefonla . ilk görüşmemiz de sonrakiler gibi çok sıcak geçti , özellikle de kendimi ad soyad tanıttıktan sonra ; benim evlenmeden önceki soyadım tellaffuz bakımından yunanistanda kullanılan bir soyadına benziyormuş ve bay yorgo yaşlı başlı hali ile bir de benim adımı öğrenmekten kurtulmuştu , misis Ka.lis deyip çıktı işin içinden. Akrabamız oluyorsunuz siz bizim diyordu. Gümrük işleri ile ilgili para transferlerini de gününde yaptık mı iş tamamdı .O şirkette iki yıldan fazla çalıştım. En sevdiğim iş yunanistana ihracat oldu , bay yorgo sayesinde . bir gün bana gönderdiği evrakların içinden bir de paket çıktı. bir dvd idi . üstünde "this is a small gift for you" yazıyordu . filmin ismi de yazmıyordu heralde çoğaltılmış kopyaydı ;ama olsun; teşekkür etmek için aradığımda "izledin mi" diye soracaktı bu sebeple aramadan önce izledim . ismi "politi.ki kuz.ina" olan bu film dün akşam tvde yayınlandığı için de bu yazıyı yazmak istedim zaten. bay yorgo ile hala görüşüyorum , ama ben o işimden ayrılalı üç yıl oldu ve yanına ne zaman bir türk gelse beni arar ve tercüman olarak kullanır beni . eminim bunu mahsus yapıyor çünkü bahanesi olmadan arayamayacak kadar da mahcup bir bey o :))) sizi özledim bay yorgo ...

2 yorum:

Geveze Kalem dedi ki...

Keşke yüzyüze de görüşebilseydiniz. Kim bilir belki bir gün atlar gidersin Yunanistan'a. ;-)
Ama filmi anlamadım ben, hangi filmmiş o?

sessiz balik dedi ki...

bir tutam baharat