4 Ocak 2008 Cuma

"BEYAZ"

odadan odaya koşuşturuyorlar çocuklar gibi. eleleler hep. bir o odanın içindeler bir bu odanın , kah pencereden manzaraya bakıyorlar bembeyaz kar tanelerinin iri iri yuvarlana yuvarlana düşüşlerine heyecanlanıyorlar . kah odanın içinde bir müzede gezer gibi ağır sakin ve birbirleri ile fısıldaşarak hatta kıkırdaşarak santim santim dolanıyorlar. salona ve mutfağa kısa bir bakış atmakla yetindiler , korkarım oraları da bu şekilde gezmeyi isteyecekler ama vaktimiz de kalmadı ki.her ev gösterdiğim müşteri ile bu kadar zaman harcarsam bizim dükkan başıboş kalırdı.neyse bu çift sevimli ,neşeli ve temiz halleri ile biraz torpil geçilmeyi hakediyor.evli mi bunlar yeni mi evlenecekler anlamadım . sordum desem yalan gelene kadar öyle koyu bir sohbet tutturdular ki benimle hiç soru sorma şansım olmadı. sıcakkanlı insanlar belli belli. bak şimdi eşyaları nasıl yerleştireceklerini konuşuyorlar , kız diyor ki bu odaya çiçekli halı ve çiçekli perde , erkek bu odaya beyaz koltuk takımı isterim diyor. çiçek sehpasını salondaki camın önüne kuracaklarmış . duvarlar buzmavisi ya beğenmediler heryer bembeyaz olsun istiyorlarmış ,bi de boya masrafı ne gerek var bence bu renk de güzel.kız kurutulmuş çiçeklerden tablo yapıyormuş duvara bolca tablo asacaklarmış ama çıkarken evsahibine ayıp olmasın diye çivi yerlerini doldurmayı taahhüt ediyorlarmış olur muymuş? olmaz denmiyo ki tatlı şeye neyse depozitoyu biraz yüksek alırız olmazsa. aaa kızın ismi çiçekmiş , belli zaten adı gibi çiçekli miçekli giyinmiş .erkeğin de akgün ,o lüzumsuz beyaz sevdasını adından almış bu da belli. hah karar verdiler. galiba çıkacağız oh be şükür.
-pardon biz vaktinizi aldık ama bu evi tutmayı düşünüyoruz çiçekler için gün ışığından daha fazla yararlanan bir ev bulmalıydık ve evet bu evin salonu bize göre , eşim çok sever çiçek yetiştirmeyi de...
-vazifemiz efendim , işiniz bitti ise dükkana gidip evsahibini arayalım gelsin kontratı imzalayın( dışarda lapa lapa kar yağıyor , kış günü nasıl taşınılır pek acemi bunlar çiçek için ev mi değişir ayol ?ama bu çiçek kızımız için beyinin yapamıyacağı yok. anlaşılan bu çiçek için ev değişir)
- bahar geldiğinde evin içi cıvıl cıvıl renk renk olacak aşkım bahara kadar burada kaç filiz doğar biliyor musun , bir an evvel taşınmalıyız.
- çiçeğim hemen , evi beyaza boyadık mı taşındık bil.

kendi gençliğine dair hatıraları gözünde canlandıra canlandıra dükkanın yolunu tuttu emlakçı Sadık Bey. Keşke evlenebilseydik dedi o komşu kızıyla , pencerenin önünde çiçek yetiştirir miydi acaba o da . yalnız geçirmişti bir ömrü , şimdi şimdi pişman oluyordu inatçılığına , evet bir kuru inat yüzündendi hepsi. Kızın abisi ile kahvede sohbet ederken kar ne renktir diye iddiaya girmişler bizimki de bilmiş bilmiş Beyaz diye cevap vermişti. O da hayır siyah diye tutturmuştu. İkisinin de inadı kırılmamıştı.Sadık Bey de ne o kızı isteyebilmiş ne de başka bir kıza bakabilmişti.
Ama gerçekten de kar beyaz değil miydi ?

4 yorum:

Geveze Kalem dedi ki...

Tam sırayla yorum yazmaya başlamıştım, bu yazıya gelince bağlantı uçtu gitti!:)

Sen romantiksin Özlem. Yazılarında hep gizli de olsa aşkın, romantizmin kokularını alıyorum. Dilerim ömrün boyunca içindeki romantik-aşık kadın, seni hiç terk etmesin...

Öykücü dedi ki...

Keşke sonu kötü bitmeseydi.Kar konusunda iddiaya girsinler ,kavga da etsinler ama sonunda kızla mutlaka evlensin Sadık Bey.

Çiçek seven kıza da bayıldım:) Çiçek için ev taşıyor ya:)

Sevgiler...

Biyonikkedi dedi ki...

Evet Sema ağzımdan almış
Sen bir romantiksin ve çok tatlısın.

sessiz balik dedi ki...

sevgili sema, romantikliğim gizlenmiş mi yazılarda bak yaramaza ay onu ben ortaya öyle salıvermiştim oysa :) şaka bir yana evet yazarken okurken yaşarken katışıksız bir romantiğim
kendiliğinden oldu bu ben bişey yapmadım ama

öykücü ,
ben doğaçlama yazdım zaten bu hikayeyi ilk hali de son hali de bu
pek bi pembe geldi ilk çiftin çizdiği tablo , sonunu böyle biraz lacivertleyim dediydim ama evet ,bence de kavuşsunlardı du bi başka hikaye daha yazıyım onları kavuşturalım varsın geç olsun da güç olmasın :)


biyo cum benim
sen de tatlısın
çok.
teşekkür ederim de, şımarcam ama