2 Ocak 2008 Çarşamba

bir lüzumsuzun anımsattıkları

dün akşam bana platonik duygular taşıyan ve bunu da gözüme gözüme sokarak belli eden biri aradı , yıllar sonra . evliliğimden de bihaber üstelik.amacı yeniyıl vesilesi ile benimle yeniden bir irtibat kurmak ama kendisi de bana en az binbeşyüz km uzakta yaşıyor. çocuğa kaba davranmadım , evlendiğimi de arada biyerde söyleyiverdim kocam beni partiye götürmedi evde girdik bu yılbaşına diyerek . anladı o da "ne kocam mı dedin" gibi abuk bir tepki vermek yerine biz de seneye işallah kendimize partiye götürecek bir hanım buluruz dedi zaten zeki çocuktu severdim kendisini de ama kardeşce valla öyle çünkü benden küçük . ama onun bir karış havada aklı ne bu yaş farkını gördü ne de benim onu kardeşce sevdiğimi . neyse onun telefonundan sonra ben de kendi platonik sevgililerime bir flash back yaptım , bir tanesi vardı çok özel onu seçtim bu postun konusu olarak.
ben ortaokuldayım o zaman ,bu çocukla (adı Cenk ) ailelerimiz vasıtasıyla tanıştık. İşin doğrusu kuzenim onun kuzeni ile evlendi ve ben de bu vesile ile onu tanıdım.O güne kadar tanıdığım en komik arkadaşımdı. Çok gülerdim onun hareketlerine. Tipi de hoştu .Muhabbetimiz düğünle sınırlı kalmadı evlerimiz de aynı semtteydi akşam oturması da yapıldı ailecek . hatta ben onların evinin önünden biner oldum hep okula giderken otobüse de beraber biner miyiz umudu ile ama nadiren amacıma ulaşabildim. Sonra onun babası beyin tümörüne yakalandı ve bir süre sonra da vefat etti . bu olay o çok komik çocukta çok derin etkiler bıraktı , haylaz işe yaramaz oldu çıktı. okulla dersle ilgilenmiyor bütün gün kızlarla cafelerde oturuyor diye annesi şikayetleniyordu .ben de onu bizim okuldan bir kızla görüyordum hep dışarda ,kız ise kimdi bilin bakalım .Anlatıyorum :
Babam öğretmen olarak çalıştığı okuldaki bir bayan öğretmenle birsüre flört etmiş.Babaannem onu onaylamayınca da ayrılmış, sonra da annemi istemişler , babamla dayım kanka imiş ordan tanışıyorlar ,vermişler annemi dayımın ısrarı ile ve evlenmiş bizimkiler.O öğretmen hanımın bir tane fotoğrafı vardı evde ve ben nasılsa biyerden o fotoğraftakinin babamın exaşkı olduğunu ve hikayenin geri kalanını öğrenmiştim . Çok da gizlediklerini sanmıyorum ,annem anlatmıştır heralde babama kızdığı bir vakit ...
Neyse hikayeye dönelim , Cenk in görüştüğü bizim okuldaki o kız babamın bu exaşkının kızı idi . Bunu o kız da ben de biliyorduk Önemli değil ama kız gelip benle konuşmuştu aaa senin babanla benim annem birzamanlar ohoo demedi tabii ,sadece aynı okulda çalışmışlar , annemle baban dedi .Ben de biliyordum dedim ama gereksiz insan olduğundan seninle uzatamam muhabeti der gibi bu kadarla sustum. Çünkü platoniğimle beraber görmem onu silmeme tek sebep değildi. herşeyi ile tam bir gıcıktı. hepsi bu. ismini bile değiştirmişti eskisini beğenmeyip .eminim şimdilerde de estetikli geziyodur.
Lise yıllarım onları gözetleyerek geçmedi tabii , zaten babasını kaybeden cenk ve ailesi taşındı uzağa .annesi acı günlerin etkisiyle bizimkileri biraz kırıcı hareketler yapmış babam da gidip gelmeyiverdi. Platoniğim gözümden ırak düştü.Gönülden de ... değil tabii. Hep aklımdaydı .Ama o kadar.
Sonra ben üniversiteyi kazandığım günlerde tanışmamıza düğünleri münasebetiyle vesile olan onun ve benim kuzenimin evlerinde karşılaştık. ben odtüyü kazandım o ise boşta kaldı.ama zaten o gelmezmiş orası solcu doluymuş.sanki kazanabilecek azgelişmiş beyni ile.kıskanç.bitti o anda gözümden düşüverdi. Sanki sen onun umrundaydın da diyceksiniz de mi ? Size anlatmadığım bazı şeyler var ve onun beni umursadığını biliyorum
Biyerlere girdi içinde solcu olmayan .Annesi de mezun olur olmaz onu kendi bulduğu masum temiz bir kızla evlendirip almanyaya yolladı ve şimdi bir kızı var , ismi de Özlem :)

8 yorum:

Geveze Kalem dedi ki...

Aha hah haha haha! Valla bu çok komik Özlem yaa!:)) Adı Özlem demek ki! Yazacağım çok şey vardı ama buna takılı kaldım, daha yazamam herhalde. :)))))

Mücevher Kutusu dedi ki...

Vay Özlem hn. vay.
Anlaşılan çok canlar yakılmış.

Benim çok hoşuma gitti ne yalan. Çocukken yaşanılan şeyler daha saf ve güzel. Hiç konuşulmamış ama derin yaşanılmış :)

Emre dedi ki...

Yav ne anılar var sende be Özlem, valla heyecanla okudum yazını, yeni anılar beklerim efenim, demek Özlem he demekki bayağı bir iz bırakmışsın arkadaşta çocuğunun ismini özlem koyacak kadar.

Butejoy dedi ki...

Biyerlere girdi içinde solcu olmayan .Annesi de mezun olur olmaz onu kendi bulduğu masum temiz bir kızla evlendirip almanyaya yolladı ve şimdi bir kızı var , ismi de Özlem :)

sonu super bitmis:))

yakismis..sumsuk bi tipmis zaten ...iyi ki hic olmamis...


ablacim sende de ne hikaye varmis..anlat anlat bitmiyor ama sanirim insani zenginlestiren seyklerden biri de bu...

Butterfly dedi ki...

yafff keşke biride beni sevmiş olsa eskiden, ve ben şimdi öğrensem ki bir kızı olmuş ve benim adımı koymuş, ne guzel olurdu, Biyo'nun dediği gibi benim egomda vernelle yıkanmış gibi yanii:) sevimli anlatmışsın hikayeyi, olur da eline geçer okursa, bilemem artık:)

Öykücü dedi ki...

Sanki iki Özlem var bu blogda yazan.

Eskiyi anlatan yazılarını okumak zevkli oluyor.

sessiz balik dedi ki...

aşkolsun sema ,ben diğer şeyleri de duymayı istiyom ama..

aysuncum , benim yaktığım canları bırak sen ben kimlere kimlere yandım , ah o gençlik günlerim ah
her sabah yeni bir platonikle uyanırdım güne

emre , evlendim diye hayat sakinleşince eski defterleri açıp yazmaktan başka çare kalmadı yoksa blog susacak

öykücüm , senin de dediği gibi iki Özlem var , Evlenmeden Önceki ve Evlendikten Sonraki.

butejoyum , yaşamasını bilemedimse de yazmasını öğrendim sonu güzel aşkları

butterfly , ben de isterdim sonu öyle olsun ,egom okşansın

ama öyle bişey olmadı , ben yazıyı öyle bitirdim kızının ismi de "evren"

bunu zaten söyliyecektim yeni bir post yazıp ama burada da hoş oldu senin yoruma cevaben ,di mi

etki alanı dedi ki...

haz veren bir geçmiş mi,
acı veren bir geçmiş mi,
En azından bir yaşanmışlık var...
Yazık geçen yıllarımaaa........
Tütü