17 Nisan 2008 Perşembe

serzeniş

sevinçten ses yok.
ben de ses veriyor olsam da bu kimin sesi bildiğimden değil.kaç tane ben konuşuyor aynı anda şaşırıyorum içimde.dışımda da öyle aslında.bi şey diyorum sonra o ses dalgaları tekrar kulağıma geliyor yo bu benden çıkmadı ama hayır benim sesim gibi ikilemler yaşıyorum.patavatsızlık mı deniyor buna.bilmiyorum biraz çenemi tutmayı başaramıyorum. kayınvalideme bu konuda hayranım.nasıl ölçülü nasıl hanımefendi konuşuyor.özellikle de yabancıların yanında.sanki susup biblo gibi oturacak.oysa yaşını başını almış görmüş geçirmiş olup eminim ne çok anlatacağı şey vardır herbiri birer hayat dersi niteliğinde olan.
geçen akşam eşim ben ve o ; bir bebek olmuş yakınlarımızdan birinin onlara gittik ziyarete. gittiğimiz evin sahibinin de kayınvalidesi ve teyzesi varmış böyle ortayaş üstü bayanlar.evsahibi lohusa ya kalktım çay servisinde ben de yardım ettim . bebek için oda ısısı epey yüksek tutulmuş. haliyle kalabalık olunca biraz daha ısındı ev.üstüne bi de mutfağa gidip gelirken hareket edince ben şıpır şıpır terlemeye başladım. oturdum nihayet.bi ısrar bi ısrar çay iç çay iç. yok içemiycem çok sıcak terledim önce bi nefes alıyım diyorum dinleyen kim.neyse bi süre sustular o iki hanım.sonra hemen biri konuyu açtı."rejim mi yapıyorsun niye çay almadın"
hayır az önce de tatlı sunulmuştu onu da almamıştım ama tabak yetmediğinden ben yabancı değilim evsahibi de uğraşmasın tabakla çanakla deyip sesimi çıkarmamıştım yoksa kibarlık edip bir dilim yemek gerektiğini düşünüyorum.ama ben kibar olsam da karşımdakiler değil. ben kızkardeşime bile sormadığı takdirde görüntüsü ile ilgili yorum yapamazken yabancı birilerinin benim dış görünüşüm hakkında fikir beyan etmeyi kendilerinde hak görmeleri ilginç. "rejim"yapmıyorum desem ona bir kulp takacaklar yapıyorum desem ona başka bir kulp bulacaklar biliyorum.allahtan evin sahibesi yetişti çayla rejim mi olur o servise yardım ediyim diye kendine almadı sağolsun yoruldu dedi.konu kapandı sanmayın. meyve geldiğinde de tekrar aynı yere döndük hadi ye bunlar şişmanlatmaz dediler.ben de o saatte portakal veya elma yersem mümkün değil uyuyamam benim enzimlerim zayıf sindirim olayı saat sekizden sonraya kalırsa yandık gece boyu karnım ağrır ama ne diyeceğim onlara bu uzun hikayeyi aktarmalı mı yoksa verin lan yiycem mi demeli . off bir daha evimden dışarı çıkarsam iki olsun diyerek konuyu kapatıyorum.
hayat insana her an gülmüyor neden "güzel bir vücut" vermiyor

6 yorum:

cinar dedi ki...

:) İnsanlar için karşılarındaki hakkında konuşmak çok kolaydır. Boşver takma kimseyi. Bu senin vücudun, senin tercihin ya da senin hayatın işte. Kime ne?
Ama sevimli bir hikaye olmuş, sabah sabah gülümsetti beni :) Hepimiz her an böyle durumlarla karşılaşabiliyoruz çünkü.. Felaket zilleri çalıyooooor :)
Sevgiler.

sessiz balik dedi ki...

gülümsetebildi isem ne mutlu Çınar

ama bu saat doğru mu 07:59
hakkatten sabah sabahmış

cinar dedi ki...

doğru vallahi. haftaiçi haftasonu hiç farketmiyor. Bu bir de evi azıcık toparlayıp sütümü içtikten sonraki saatim :)

Mücevher Kutusu dedi ki...

Ben böyle patavatsız insanlara gerekli cevabın verilmesi gerektiğini düşünüyorum balıkım. S..... et gitsin. Bir kere cevabını aldı mı bak nasıl adama oluyor :)

Bende gülümsemedim desem yalan olur. Daha çok kendini tutmak için çabalayan balık görüntüsü komik gelen :p

Geveze Kalem dedi ki...

Nerede olabilir ki bu kız?:( Beni de haberdar et olur mu?

Özlemciğim, sen kılodya şifır ölçülerinde bir zat olarak karşılarında kuğu gibi süzülsen de sana o soruyu sorarlardı emin ol. Çünkü sadece rejim yapıldığında yemek yemeye itiraz edildiğini sanıyor öyleleri.
Bu arada bebek öyle bir sıcaklıkta tutulmaz, diyecektim ama böylelerini bu konuda da ikna edemezsin. Hastalıktan korunmak için 35 derecelik ağustos sıcağında yelekle dolandıkları düşünülecek olursa...

Gerçi senin için sıkıcı bir süreç olmuş ama ben de okurken çok güldüm.:)
Sevgiler...

sessiz balik dedi ki...

yazımı okuyan üç arkadaşımı da gülümseten bu öyküden sonra şiirlerin romantik yengeç balığı olmaktan çıkıp sahnelerin dayanılmaz cem yılmazı mı olsam dedim :) ne dersiniz .

şaka bir yana olay anında canım çok sıkılmıştı ama neyse, alıştım zaten ben bu duruma.

ya "rejimde" olacaksın ya da olacaksın ,sormaya ne hacet.