25 Nisan 2008 Cuma

ve anneme , ve kız kardeşime

evet ; kocama bir şiirle bağlantılı gönderdiğim mesajdan sonra ;diğer en çok sevdiğim iki kişi için de içime doğan şiirlerle birer mesaj yollama isteği duydum. hiçbiri bu blogdan haberdar değiller oysa , neyse ben yazayım da .

anneme
" senin ellerinden öpmek için geliyorum her sabah aynanın önüne ben anne "

Beşikler vermişim Nuh'a,
Salıncaklar, hamaklar,
Havva Ana'n dünkü çocuk sayılır,
Anadoluyum ben,Tanıyor musun ?
....

Gör, nasıl yeniden yaratılırım,
Namuslu, genç ellerinle.
Kızlarım,Oğullarım var gelecekte,
Herbiri vazgeçilmez cihan parçası.
Kaç bin yıllık hasretimin koncası,
Gözlerinden,Gözlerinden öperim,
Bir umudum sende,
Anlıyor musun ?
( AHMED ARİF , ANADOLU )


kız kardeşime " onsekiz yaşımdaydım , bu şiiri yazıp bir karta sana postaladım.çünkü ayrıydık.ve ben yalnızdım.şimdi de öyle."

"sen olmadığın vakit büyük yalnızlığım var
dalgaların kendilerini taştan taşa vurmaları
sonbahar yıldızlarının sessiz sedasız çırpınmaları
ve büyük yalnızlığım var
biliyorsun hani o rüzgarın gözüne karanlık bir yelken açtığım
içimsıra vahşi bir kadın gibi taşıdığım
yalnızlığım"
( ATTİLA İLHAN )

3 yorum:

Geveze Kalem dedi ki...

Ablam bana şiir yazıp yollasa, ağlardım. Oğlum da...

(Ne güzel şiirler seçiyorsun Özlem, lütfen daha çok ekle.)

fikriminincegülü dedi ki...

Hayatta hiç kız kardeşim olmadı. Bu duyguyu bilmiyorum. Ama kardeş olmanın ne demek olduğunu iyi biliyorum. Bu duyguyu böylesine yoğun yaşayan insanları da çok seviyorum. Bir gün çocuklarım da bana böyle güzel şiirlerle mesaj göndersinler istiyorum. Harikasın gerçekten...

sessiz balik dedi ki...

semacım ;
sevgiyi dile getirmenin kişiye göre değişen nice yolu vardır ve belki de sen farkında olmasan da yada farkındasındır ; bu yollardan biri ile seni seviyorum demiştir ablan
ya da oğlun
bir bakışı yetmez mi ?

fikrimcim
erkek kardeşime bir şiir yazsam da yollasam heralde yanlış geldi diye düşünür.benim erkek kardeşimle anca maça gidilir.o yüzden beni en iyi anlayan o değildir hatta hiç anlaşamayız.ama kızkardeş başka hele benimki bir başka