9 Mart 2009 Pazartesi

yardım edin banaaaa.....

çorba oldu kafam arkadaşlar ; annelerden yardım istiyorum.

gebelik testinden sonra bi kan tahlili yaptırdım o kadar. orda da biraz demir eksikliği çıktı ama benim eskiye göre bu eksiklik solda sıfır kaldığından gayet mutlu hissettim kendimi.sonra da başka hiç tahlil yaptırmadım.ilk doktorum çok sayıda tahlil isteyip bir de demir hapı vitamin bulantı vs için hapları dayayınca ondan ayrılmış başka doktora gitmiştim ve bu ikincisi için tam benim kafadan demiştim ;tecrübeli bilgili diye karar vermiştim.
cumartesi günü 12.haftamız bittiği gün olup yine kontrole gittik. ultrasonla bebişe baktık ;hatta kahvaltı etmedin mi sen , bu niye uyuyor dedi ve uyandırdı karnımda ultrason aletini gezdire gezdire. bebeğin hareketlerini de izledi. sonra bana kilo alma diye uyarıda bulundu.
sonra gelecek ayki kontrole kadar eşinle beraber üçlü test yaptırıp yaptırmayacağınızı konuşun karar verin öyle gelin dedi.bu arada üçlü test nedir ne için yapılır anlattı.

öncelikle ikili test yapmaması garibime gitti. sonra üçlü testi tamamen bize bıraktı. sonra kilo alma dedi bana ama kan değerlerimi bilmiyo ; vitamin demir hiç sormuyo ... ne yapıyo bu adam?

annem geldi , o da diyo ki eskiden nerde öyle aylık ultrasonlar filan. bu doğal bir olay akışına bırak çok kafana takma diyo. eğer sorun olsaydı doktorun müdahale ederdi diyor.

6 yorum:

cinar dedi ki...

en iyisi dogal beslenmek ve vitamin+mineralini o sekilde almak aslinda. ama sonucta bebek dedigin annenin degerlerinin yarısını kendine alıyor :) o yüzden dısardan vitamin destegi alabilirsin bence. 12 haftalik olmussun bile. tehlikeli olan 3 ayi atlatmissin cok sukur.
yumurtayı çayla birlikte yeme demirin için. bol bol da bakliyat ve yeşil sebze ye. sıkıntı yapma Özlemcim. Rahat ol, içini de ferah tut, sağlıklıca bebegine sahip olacaksın inşallah.

huysuz dedi ki...

merhaba,

2li test niye yapılmıyor ben onu merak ettim... henüz vaktiniz var, doktorunuza bir danışın bence.

sessiz balik dedi ki...

ben de onu anlamadım ya
hadi bilmesek geçiştirecek nitekim geçiştirdi de ama biliyorum ki böyle bi test var ve artık o doktora gitmiycem

başka bi doktora gidip ikili testi yaptırıyorum bugün gittim ama bebek pozisyon vermedi ense kalınlık ölçemedi bu arada göbeğim çok büyük olduğundan bebeği de iyi göremiyomuş ama bakalım
yarın sabah kanlarımı tahlile vericem hem sarılık toksoplazma hem demir vs bakılacak
ben demeden istedi doktor bunları
aferim

madem özel sigortalısın hiçbi şeyden kaçınma yaptır dedi

ben de bunu bekliyordum

Archi*Sugar (Esra) dedi ki...

canim, benim doktorum da ikili test yapmamisti, sonra cok pisman olmustum. Eger sureyi gecirmediysen mutlaka yaptir derim. Zarari yok faydasi var. ucluyu de yaptir.

Ve eger doktorun sana yeterince guven vermiyorsa hemen degistir. Evet eskiden ultrason vs yoktu ama simdi var.

Sonradan pisman olma "keske yapsaydim" diye. Demir degerleri tabii ki cok onemli.

Bir doktora daha gorunmede hicbir sakinca yok.
bol sans

sessiz balik dedi ki...

neticede 3.doktorumla 3.ayımı tamamlarken bir detayı farkettim ki bu son doktoruma ilk gitmeliymişim :) ben bankada çalışıyorum ya o da bizim müşteri ve çok iyi iletişim kurduk bu sayede. ayrıca kendisi de hamile . bu çok büyük bir avantaj ama benim doğuma giremiycek çünkü o da yeni doğurmuş olacak :)) Allahım sağlıkla o günlere çıkarsın da bu konuyu o zaman düşünürüz
sabah aç karna gidip kan verdim
ikili test de yaptırıyorum bebek pozisyon verirse ultrason ölçümü salı günü...

esracım ; huysuzcum ve çınarcım
çok teşekkür ederim ;sevgiler

sufi dedi ki...

Canım; ben de annene katılıyorum, ultrasonun zararları bile daha tesbit edilmiş değil.Doktorunu sevmediysen değiştir canının istediğini ye bence çünkü o sana şifa.Tansiyonum 6 larda kan değerlerim düşük 3 çocuk doğurdum sağlıklı koca herifler şimdi.Sen inançlıysan her şey yolunda gidecek inan.Bebeğini sev, biz de seni seviyoruz dilek.