20 Nisan 2009 Pazartesi

Göz açıp kapayana kadar yarıya geldik sayılır. Peki ne yaptın derseniz hiçbir şey.Bir tek çorabı bile yok kuzunun.Nedense içimde alışveriş arzusu yok.bu arzu neyle nasıl doğar bilmiyorum. Yumurta kapıya dayanınca belki.

Dün öğleden sonra bir kahve içimlik süre kadar bir parkta oturduk.Hava güzeldi ya ondan fırsat bildik çıktık. Orada da bir arkadaşla karşılaştık.İkiz bebekleri var 1 yaşında ; Defne ve Deniz. Defne çok güzel ,yeşil gözlü beyaz tenli bir kız .Erkek kardeşi Deniz ise hani böyle esmer siyah gözlü zayıfca bir oğlan.Biz Denizi kucağımıza bir aldık hiç bırakasımız gelmedi. Ne bileyim sanırım erkek bebişler ilgimi daha çok çekiyor. O anda bana bir huzur geldi. Sabahleyin evi toparlayıp süpürüp silelim dedim ; biz ne zaman eşimle birlikte iş yapacak olsak tartışırız zaten ve yine tartıştık.Ben de bu tartışma yüzünden yola çıkıp biz çocuk olunca ortak hareket etmeyi nasıl başaracağız sürekli kavga gürültü mü olacak bu evde diye çok endişelenmiş ve çok ağlamıştım. İşte Denizi kucağımıza aldığımız o ana kadar da ne kadar eşim beni sakinleştirdi ise de ve alıp böyle açık havaya felan çıkardıysa da için için ağlıyordum.Ama o anda acaip bişey oldu ve herşey geçti. Sanki Deniz’i Allah çıkardı karşıma ya da bebeğim benim üzülmeme dayanamadı ve Denizle telepatik iletişim kurarak onun bakışları aracılığı ile bana bir mesaj gönderdi.bilemiycem.

Ama dün sabah olanları yaşamış olmak bana çok ağır geldi.O kadar kötüyüm ki tesiri ne zaman geçer bilmiyorum.Ev işlerinden nefret ediyorum.Yardımcı çağırmayı öneriyorlar.Benim sorunum öyle elinde süpürge bez ortalığı silip süpürmekte değil ki.Yardımcının yapamayacağı şeylerde zaten sorun.

Ben oldum olası bir “er” mentalitesine sahibim.Çavuş veya onbaşı değilim. Mesela evde yatak yorganların , kıyafetlerin ,tabak çanakların, kağıt küreklerin derli toplu ve olması gerektiği yerde olmasını sağlayamıyorum ,yerleşemiyorum. Yoksa ortalık süpürüp silmek ,cam silmek ,halı silmek kapı silmek sorun değil. Fiziken yorucu belki ama akılla ilgili kapasite gerekmiyor.Bir iş bile sayılmazlar benim nazarımda.Çünkü bana göre İş ; organizasyonu yapmak, karar vermek, komuta etmekte. Ki benim yapamadığım da bu.

Yemek yapmak gibi. Al kızım pırasaları hadi pişir diyen olcak ben her akşam yemek yaparım. Ama ne yemek yapcam malzemesini nasıl ;ne zaman alcam gibi sorular yüzünden kahvaltıya talim...
Ufff ; çok kafam karışık çok.

11 yorum:

Öykücü dedi ki...

Arkadaşımın yardımcısı evdeki sköküklere kadar dikiyor.Sadece kapı sildirmek değil ki.Benim haftada bir gelen Ayşe Ablam çamaşırı asar kurutur,ütüler,yerleştirir,evi siler süpürür,onbeşte bir cam siler,bulaşık makinasını boşaltır yerleştirir,bazen işi azsa bir dolap seçer bunu toparlar mısın derim,terlik dolabından yatak yorgan dolabına kadar.

Gerekirse yemek de yaptırtırsın.Her hafta düzenli alınca evin işi o kadar çok olmuyor.Hatta sen daha sık haftada 2 de alabilirsin biraz hale yola girene kadar.

Hem senin moralin,hem eşinin morali düzelir hem de bir kadın sayenizde para kazanır.

Öptüm bebişi de seni de:))

Öykücü dedi ki...

Eve girdiğimde sadece yemek yapıyorum ben.Çocuklu misafirlerimi bile mesela perşembe alırım cuma Ayşe Abla gelecek nasıl olsa diye.

Ayşe Abla bir yaz gitti inan kocamla her dakika kavga ettim:) Fiziksel yogunluk insanı daha asabi yapıyor.

İstediğin neyse düzenlenmesini istediğin neyse bir liste yap.Evde seni en çok rahatsız eden şeyleri listele.Dolap dolap oda oda yaz.Bir yerden başlamak bile iyi hissettirecektir.Sonra kadına bunları zamanla toplattır.Düzen bir oturunca gerisi kolay.

Yemek konusunda da haftalık hatta aylık çizelgeler yap.Buna göre haftalık alışveriş yap.Yemek yapmak değil karar vermek zor.

Hamile hamile bu tip saçmalıklara üzülmene çok üzüldüm.Çözümsüz bir şey yok ortada.

Öptüm yine umarım son olur.Aklıma bişi gelirse yine yazabilirim:))

Benim Hayatim dedi ki...

Bence şu an hormonların daha fazla çalıştığı için o kadar çok kırıldın ve ağladın. Ablam Efe'ye hamile iken tartışmıştık birden yolun ortasında ağlamaya başladı. Biz her zaman benzer şeylerden atışırdık. Ben öyle şaşırıp,üzüldüm ki kendime gelemedim. Özür de dileyemedim. Aklımdan da hiç çıkmadı. Efe, bir yaşına girmişken konuyu açtım. Özürümü diledim.Erken olmadı mı dedi? Gülüştük.

İnan eşin için de zor?

İŞ,GÜÇ YEMEK konularına şimdiden fazla takılma.Bebiş geldiği zaman zaten denge felan kalmayacak. Eşin şimdiden alışmış olur fena mı :)

Sen ne hissedersen o da aynını yaşıyor. Lütfen pozitif ol ve bu sayılı günlerin tadını çıkar ;)

sessiz balik dedi ki...

öykücüm
biri o listeleri yapsa da ben yerleştirsem :)
bilmem anlatabildim mi..

mesela eve gelecek yardımcının kim olacağına karar vermekten çekindiğim için bile kimse gelmesin diyorum .

keşke annem burda olsa.

sessiz balik dedi ki...

evet asuncum,hormonlarım uçmuş durumda

Sadri Alışık Sinema Ve Tiyatro ödüllerinde Melis Birkan ödülü eline alı "ninem için" aldım dedi ben koptum
hüngürhüngür ağlıyorum.

Türkan Saylan lı haberlerin hepsinde iki gözüm iki çeşme zaten...

başta tartışmanın boyutu çok küçüktü ama ağladıkça karşındakini iyice geriyorsun ve büyüyor da büyüyor.

inan sabah başladım öğleden sonra ikiye kadar hiç durmadım

off.

Emre dedi ki...

Rahat ol diyeceğim lakin bunu bende pek kolay başaramıyorum malesef, çünkü ne yaparsan yap koca kişileri senin yada benim kadar ince düşünemiyorlar, düşünmeyeceklerde bana göre, belki değişenler vardır bilemiyorum, ama bende bazen çocuğum olsa ne kadar güzel olurdu diyorum ama hala bir şeyler oturmamışken kocamla şu an bile en ufak şey için kavga edebiliyorken çocuk olunca naparım diyorum offfff bende yangına körükle gidiyorum galiba, aldırma sen yazdıklarıma, düzelir herşey zamanla yada alışkanlık olur, öpüyorum çok seni bir ara adresini e-mail ile gönder çocuaaa bi çorap alıp yollıyım ayol aaaaa:)

uzun bacak dedi ki...

Görürsün bak oğluşun gelince herşey daha da güzel olacak. Ben olumlu düşünüyorum umarım da öyle olur. Bu arada bu aralar mutlu olmaya gergin olmamaya dikkat et, sen nasıl olursan çocuğunda öyle oluyormuş. Çocuğun için mutlu ol :)))

Gözlerinin içi ışıl ışıl gülümseyen bir bebek ahh ne kadar güzel... Üniversiteye hazırlanırken en küçük kız kardeşim doğmuştu aramızda 16 yaş var. Onu kucağıma aldığım zamanlar bütün stresten uzaklaşıyordum. Bebek masumiyeti çok güzel...

Mutlu ol, gerginlikleri unutmaya çalış cici anne. Öpüyorum...

(Temizlik-düzen konusunda da herkesin derdi aynı. Planlamalar hep biz bayanların üzerinde. Ben de kaç gündür kışlıkları kutulama vs. uğraşıp duruyorum ama yapınca da büyük huzur. Halledersin canını sıkma.)

uzun bacak dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
mayonez dedi ki...

senin oğluşun olacak ne güzel:)) süper günler seni bekliyor.

kızımla tepişip durmak bu dünyadaki en güzel şey benim için.alışveriş için acele etme hediyelerde gelecek sen sadece iç zıbınlar bir kaç tulum al. prima new baby cokta hesaplı 98 adet var yaklaşık 20-25lira 15 gün kadar gider.bu arada sakın bebeişin altına en kaliteliside olsa ıslak havlu sürme yani kakayı onunla temizle ama mutlaka yıka popsunu hemen pişiyor yoksa.
sen doğum yap seni bilgiye boğacağım:)

sessiz balik dedi ki...

mayonezcim
ticket kartımda 6 aylık bakiyem bezler için , bundan sonrakileri de yemiycem.
bilgileri şimdiden alıyım doğurunca interneti göreceğimiz sanmıyorum
kızın çok güzel bence
ikinizi de öptüm
işe ne zaman geleceksin ,dahili chat servisinden yararlanalım sen gelince diyorum ne dersin

cinar dedi ki...

Özlemcim bence de hamilelikte (aslında normalde de) stresten mümkün olduğunca uzak dur. Yazdıkların seni o an için üzmüş olabilir ama arkana yaslan ve bir bak. gerçekten o kadar büyük sorunlar değil hiçbiri de. Sen sağlığına dikkat et önce. Ev işlerini kafana takma o kadar. ben de yardımcı taraftarıyım. annem temizlik hastasıdır benim. o kadar ki biz çocukken babam gezmeye gitmek isterdi annem temizliğini bir türlü bitirip de hadi gidelim dmezdi. bende o günlerden kalma bir önyargı var. eve kadın alıyoruz. onun dışında silme süpürme adına hiçbir şey yapmıyorum evde. ben haftada 4 kere yarım gün alıyorum mesela. ne yerlştirecek bulaşık kalıyor, ne ütülenecek kıyafet. o kadar önyargılı olma ve dene bence. hem bulacağın kadın belki çocuk bakımında da yardımcı olur sana. şimdiden birbirinize alışmış da olursunuz.