3 Temmuz 2009 Cuma

bugün benim doğumgünüm

ben ilkokuldayken yaşadığımız o küçük ilçede yaz tatilleri camiye giderdik , sureleri öğrenirdik felan. o yaz tatillerinden birinde "doğum günüm tatile rastladığı için" camide tanıdık tanımadık hangi çocuk varsa toplamışım eve.annem iki tane pasta yapmış , limonata bardaklarından da iki takım çıkarmış. 12 kişilik masaya sığamayacağımız için ikinci bir açılır kapanır masayı kurmuş ... mış-muş diyorum çünkü bu detayları bir fotoğraf karesinden aldım , o kalabalığın sığdığı ama zor sığdığı bir kareden. fakat genel olarak olayı hatırlıyorum . zaten olay yani resmen. bu fotoğraftakilerin çoğunun ismini hatırlamıyorum. fakat o gün ne derece mutlu olduğum ve fotoğraftaki koca gülümsemenin altında yatan o coşkunun tadı hala damağımda. ve partinin sonuna doğru aramıza katılan, o arkadaşlarımdan biri değil ama babamın çok yakın arkadaşı olan cihan teyzeden hediye gelen "miki fareli" etek de aklımda.sonra o eteği giyip pastadan iki dilimini de alıp babaanne ve dedeme gidişim... daha hava aydınlıkken yani bana göre henüz akşam olmamamışken onların akşam yemeği yiyor oluşlarını hatırlıyorum tabii akşam erken yatıp sabah erken namaza kalkan büyüklerim için bu normaldi. babaannem bana mavi renli beyaz pıtır pıtır çiçekleri olan bir kumaş hediye etti , annem ondan bana bir etek diksin diye. dedem de biraz para verdi.allah rahmet eylesin ;ikisine de.

o doğumgünüm çok özeldi ama ben hep böyle kutlamalarla geçirmedim doğumgünlerimi , bazen bir önceki ya da sonraki günden farkı da olmadan yaşadım.

nitekim bugün de öyle.

eşim ; çok ince nazik biridir de özel günler konusunda hiç hiç ama hiç becerikli değildir.
bi kere adam kendi doğumgününü bile bir çırpıda söyleyemez ( ama sor türkiyedeki ekonomik krizlerin değil tarihlerini saatlerini bilir , o gün borsa kaçmış kur neymiş ne olmuş .. ilgi meselesi )
bu nedenle deliye her gün bayram şeklinde aklına gelince hediye alır aklına gelince yemeğe çıkarız ama hiç bir onun aklına gelince anımız benim doğum günüme rastlamaz :)))

onunla birlikte olmaya başladığımdan beri üzüm üzüme baktı ve ben de eskisi gibi kutlama hevesi taşımaz oldum. bir iki yakın arkadaşın telefonu , annem ve kızkardeşim ile görüşürsek onların öpücüğü ve hediyesi ... ha bi de t.cel den bedava 50 mesaj !
kime çekeceksem ?

8 yorum:

Sugibi dedi ki...

nice mutlu, umutlu, sağlıklı yıllara:)

Asortik Krep dedi ki...

Birde biz işte :))
Doğumgünün kutlu olsun.. Nice yaşlar, eşin seni bir gün yemeğe götürdüğünde dersin ki bu doğumgünüm içindi, bir tane daha borcun var :P Ben öyle derdim aslında.Birde kendine hediye almalısın..Ben her doğumgünümde kendime hediye alıyorum :))

. dedi ki...

Sana sağlıklı ve mutlu gıcır gıcır bir yaş dilerim... düşünsene: sahibinden, kullanılmamış! NEfis:)))

Sardunya

Öykücü dedi ki...

:)) Nice mutlu yıllara:))) Kocanın bir ayı olup sadece özel günleri hatırlamasındansa ince ,nazik biri olup doğumgününü unutması çok daha iyi.

Ben de doğumgünümüm hiç önemsemem.Ama kocamın doğumgününü önemserim.Evlilik yıldönümümüzü ise ikimizde unutuyoruz ne yazık ki:) İlk sene kutlamıştık sadece:))

Öptüm..

cinar dedi ki...

doğumgünün kutlu olsun Sessizim Balıkçım :) Ben önemserim her türlü günü. bilseydim vallahi mesaj atardım :)) Benim eşim de önemsemez ama. Daha doğrusu hatırlar da, büyütmez sadece. Ben çok büyütürmüşüm gibi oldu böyle söyleyince :) Şu şekilde düzelteyim o zaman. Ben arkadaşım olan herkesin doğumgününü hatırlar, diğer arkadaşlara da o gün hatırlatır, arar kutlarım, yakın arkadaşı olup unutanlara hatırlatıp onların da kutlamasını sağlarım. Eşimse sadece benim ve kendi doğumgününü hatırlar ve ben hatırlatmadıkça hiçbir arkadaşının, ailesinin doğumgününü hatırlayıp da kutlamaz :) aman neyse, önemli olan sadece o günü değil her günü mutlu geçirebilmek. Eşin özel gün diye ayırt etmeden herhangi bir gün içinden gelip sana hediye alabiliyorsa ne mutlu sana.
bana da eşinle ve miniş bebişinle nice mutlu ve sağlıklı ömürler dilemek düşer bu noktada :)

Tabiat Ana dedi ki...

nice mutlu yıllara sevgili sessiz balık :)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Özlemcim yeni okuyabildim yazını:(( Geçmiş doğumgünün mutlu olsun! Süper bir yaşın olsun ve bir öncekini aratmasın inşallah!Bu sene senin en güzel hediyen bebeğin zaten:) Öptüm kocaman:)

Benim Hayatim dedi ki...

Canımcım, bu gün döndüm izinden. Gecikmeli olarak kutluyorum :)Doğum günüm kutlu mutlu olsun!!
Kendine hediyen büyülü bahçende her geçen gün büyüyor zaten.

Ben diğer günlere pek takılmıyorum da nedense d.günüm hatırlansın, kutlansın istiyorum. Bunu çok dillendirmiyorum da :)) Süpriz gerçekleşenler daha güzel oluyor.
Uzun zamandır güzel bir süpriz olmadı. Bakalım seneye kimse akıl etmezlerse kendime ben parti organize edicem :)