11 Haziran 2010 Cuma

bebeğin ilk günleri ve tecrübeler

bebeğin ilk günlerinde ; daha önce internette turlayıp anne bloglarında bulduğum ve çıktısını alıp eve götürdüğüm bazı bilgileri kullandım , çok faydalı oldu. en çok da bir kaç ayrı annenin " zor günlerdi ama geçti" manasına gelen cümlelerini okuyunca biraz sabır geçecek bitecek diye kendime telkinde bulunma imkanım oldu.
bir de benden olsun dedim:
1. kırkımız çıktıktan sonra aklım başıma geldi benim niyeyse ve süt sağmaya başladım oğluş 9 aylık oldu hala sağıyorum. neyle derseniz "medela" küçük bir pompa verdi bir arkadaşım , onunla.
-- okuyorsa burdan çokkk teşekkürlerrr yeniden - -
doğum iznindeyken oğluş beni emiyordu ben hoop kalanı gidip sağıyordum,kaldıysa tabii çok azdı sütüm. damla damla süt biriktirdim ben. gün oldu 10 ml koydum gün oldu 100 ml. hepsini no frostda beklettim ve bu sayede hem sütüm arttı hem de oğlum istediği an benim sütümü içebildi. sıpa tadını biliyor ama taze sağıp bıraktığımı severek içti ama buzluktan çıkana burun kıvırdı ise de mamasız büyüdü yani bu depolama sayesinde. depolama için medela kaplardan aldım ama yetmez diye tek kullanımlık poşetlerden de aldım değişik markalarda var piyasada .
emek vermesem uğraşmasaydım sanırım mamaya çoktan başlardık. başlamadık da ama anne sütü diye de hiç takıntı da yapmadım ben sadece takmak yerine çalışmak fiilini kullandım. çünkü süt için herşeyden önce psikoloji önemli dediler. ikinci olarak da su iç diyorlardı ben de sürahiye sıcağa yakın ılık su doldurup kucağıma alıyordum ,bir iki bişey atıştırıp en çok da tane ile hurma arkasından bardak bardak su içiyordum , süt içiyordum , onu içemezsem ayran , ayrıca rezene çayı ve kaynar ( yeni bahar tarçın zencefil kökü felan bişeyler var gaza iyi geliyor bebek sizden alıyor ya anne gaz önlerse bebek de iyi olur )
2. bebeğin ilk günleri bir şans oldu ve bize kimse gelmedi , ben sezeryan yapmıştım , yerimden fazla kalkmadım bu sayede yaram dikişim kolay iyileşti .imkanınız varsa ilk günler az hareket edin.
3. küçük bir fanlı ısıtıcı aldık , altını açarken soyup giydirirken ve banyo zamanı yaktık , kaloriferler yansa da rutin sıcaklık yetmeyebiliyor bu şartlarda
4. akşam saat sekizbuçuk ya da dokuzda ben uyuyordum , kaça kadar dayanırsa artık 11 belki 12 işte o saate kadar babası bakıyordu bebeğe ve böylece uykuda sütüm çoğalıyordu benim , işte o saatte bebeği emzirince bu sütle ufaklık gece fazla rahatsız olmuyordu. her gece sökmez bu taktik ama denemekte fayda var.
5. ben bebeğe su verenlerdenim. kaynamış sudan her emzirme sonrası bir iki çay kaşığı içirdim , ağzında pamukçuk olmasını engeller diye... ayrıca benim memebaşım da yara olmadı hamileliğin sekizinci ayında lansiloh kreme başladım ve emzirirken de devam ettim. emzirmeye başlamadan önce de bebişin ağzına bir damla ve meme başına bir damla su ile ıslatarak kuru kuru emmesini önledim.hem benimki çok acemiydi ağzını açmıyordu kolay kolay o bir damla su ağzını açtırmayı kolaylaştırıyordu.
ay işte böyle ufak tefek şeyler takmaya değmez de yazdım işine yarayan olmazsa ben bakarım ikinciyi doğurursam unuttuklarımı hatırlarım değil mi :))))

2 yorum:

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Deli misin sen? Elbette işe yarayacak:))) Sakin sakin anlatmışsın ya Özlem çok hoşuma gitti. Malum korkanlardanım ben de:) Ama artık en azından düşünmeye başladım. Yani yaş 30 oldu. Tahammül seviyesi gitgide düşüyor. Kuzum desen dünden hazır:)) İnşallah Allah bize de nasip eder!!!

Defne dedi ki...

Benim de geçtiğimiz 11 aya bakınca içim çok rahat. Hep emdi, hiç mama almadı benim pamuk kızım ve hala geceleri en az iki kere kalkıp emiyor. Yapamadığım iki şey var, birincisi hergün rutin düzeni olmaması yani gündüzleri iki kere muhakkak uyuyor ama saatleri değişiyor. Gece geç yatıyor dolayısıyla.

Bir de şu anda en sıkıntı çektiğim, zamanında memeyi bırakır korkusuyla vermediğim birberonu kesinlikle kullanmayı beceremiyor ve dolayısıyla su içemiyor kendi kendine. Alıştırma bardağı aldım onu bile dişlemeye çalışıyor. Doktor meyvelerin suyu ve sütten dolayı ihtiyaç duymuyordur yoksa muhakkak içer diyoe ama sıcak günler geldi çattı, canım sıkılıyor bu işe. Yıllmadan hergün vermeye çalışıyorum alışsın diye ama geç kalmışım herhalde nafile :(.

Nasıl olsa alışacak ama herhalde bardak olacak bu :P.

Herneyse,
ruhdağına yazmışsın ya aynen katılıyorum sana. Herşeye değer, bir gülüşleri yeter onların.