12 Mart 2012 Pazartesi

seviyorum seni ekmeği tuza banıp yer gibi ....

hafta içinde yemekleri kayınvalidem yapıyor , o olmasaydı ben bir yolunu bulup yapardım akşamdan ama taze yemek imkanı varken kimse benim bir yada birkaç gün önceden yaptığımı yemeyi tercih etmiyor diye bulaşmıyorum mutfağa hiç. kendim de yemiyorum ben gittiğimde çoktan yiyip içip kaldırmış oturma odasına geçmiş oluyorlar ben haftaiçi 5 gün hiç mutfağa uğramıyorum.kahvaltı ve öğle yemeğini işyerinde halledip yaşayıp gidiyorum.

haftasonu ise bir koşturmaca hep öyle rutin kahvaltı öğle yemeği akşam yemeği seremonileri yaşayamıyorsun ,mutlaka öğün kaçıyor mutlaka dışarda yiyor yada dışardan söylüyoruz.veya geç kahvaltıdan sonra böyle balık kızartma veya bir et pişirme seansı giriyor öğleden sonra devreye.

ben de hal böyle olunca yemek yapmayı unuttum. oldum olası da elim becerikli değildir zaten ben küçükken anneme mutfakta hep yardım ettim ama hep yamaktım hiç şef olmadım , tencerenin kontrolü annemde oldu hep.dolayısı ile tek başıma tencerenin başına geçince panikliyorum.bu endişe ile başladığım yemek hazırlama süreci yüzünden de ne severim yemek yapmayı ne de başarırım . kendim zaten beğenmem kendim yaptığım yemeği ; eşim de beğenmez başka kimseye de mümkünse ikram etmem. yemekli misafir davet etmemeye çalışıyorum illa olacaksa da "yandık"

öyle ahım şahım yemekler bile değil mevzu ; yayla çorbası misal ya da bulgur pilavı
yalan yok suböreği baklava menüme bile girmez yumurta kırarım menemen yaparım

konuya nerden geldik bilmiyorum ama blogda fazla yer almasa da günlük hayatta benim için önemli bir kanayan yaradır bu mevzu. yaşadıklarım ve potansiyel yaşayacaklarım ; konu hakkında bir değil birden çok post yazdırır aslında. hele ki çok güzel yemek yapan bir çerkez bir annenin oğluyla evliyken....

2 yorum:

cinar dedi ki...

:) güzel yemek yapmanın sırrının mutfağı sevmekten geçtiğine inanıyorum :) şimdi kayınvaliden olduğu icin icinden gelmemesi cok normal. Uğraşmana gerek yok. Ama onun yokluğunda, hele ki o tatlı olgusunun yiyeceğini ve seveceğini, hatta bayılın sana minnette kalacağını düşünürsen eminim sen de harikalar yaratabilirsin Sessizim Balığım :)

Asortik Krep dedi ki...

Öğrenebilirsin ve özenerek yemek yap,o zaman güzel olur.