23 Eylül 2013 Pazartesi

ve dağlar yankılandı

okuduğum kitapların bende bıraktığı etkiyi unutmam
ama sor o kitabın kahramanı kimdi konusu neydi ; pek anımsayamam

Khaled Hosseini nin iki kitabını okumuştum , etkilenmiş ve beğenmiştim gerçekten , dediğim gibi konu falan çok net hatırlamasam da .Hemen yeni kitabını görünce aldım ve bir çırpıda bitirdim .

bir pragrafı alıntılamak istiyorum :

" iyi şeylerin hiçbiri bedava değildi ; sevgi bile. herşeyin bedelini ödüyordun . Ve eğer yoksulsan elindeki tek nakit kahır çekmekti "

bu cümleden yola çıkarak okuyup okumamaya karar verebilirsiniz bence , hele ki diğer iki kitabını okumuşsanız çok da farklı bir pencereden bakmıyoruz bu kitapta da

haftasonu , daha önceden okuduğum bir başka kitaba yine yeniden başladım : Darağacında Üç Fidan

Bu yeniden okuma durumu ilk kez oluyor diyebilirim o kadar çok okumak istediğim kitap var ki , pek öyle yeniden okumam kitapları ben. Elbette bin kez okunmayı bile hakeden kitaplar var ama ben okumadıklarım için daha çok istek duyuyorum. Bu kitabı alıp saklamak istedim önceki okuyuşumda ödünç almıştım. Almışken de okuyuverdim .Bitmek üzre.

Biraz tembellik biraz oğlumla oynama derken haftasonu bitti işe geldik. Oğlumun öğretmeni bu sabah " pek ciddiyiz pek sessiziz" dedi , gülümsemekle yetindim . Beni şaşırtmadı çünkü genetik olarak babasına çok benziyor ve eşim de öyle. Bu öğretmeninden onun hakkında duyduğum ilk sözler , veli moduna girip "çocuğun durumu nasıl" diye bitürlü soramadım nedense

Sağolsun öğretmen ben sormadan bir ipucu verdi . Anladığım kadarı ile bir yaramazlığı yok .


Hiç yorum yok: